Probuďte své smysly s lahodnou Lavazzou
Historie Lavazzy
Příběh Lavazzy se začal psát v roce 1895 v Turíně, kdy Luigi Lavazza, podnikavý mladý muž, otevřel malý obchod s potravinami. Jeho vášeň pro kávu ho brzy dovedla k experimentování s různými druhy a praženími, a tak se zrodil základ pro budoucí kávové impérium. Luigiho inovativní přístup, kdy míchal kávová zrna z různých oblastí, aby dosáhl vyvážené a lahodné chuti, se stal revolucí v tehdejším kávovém světě. Značka Lavazza si rychle získala oblibu a stala se synonymem pro kvalitní italskou kávu. Rodinný podnik se předával z generace na generaci a s každou z nich přicházely nové nápady a inovace. V průběhu 20. století se Lavazza stala jednou z nejvýznamnějších italských značek a expandovala do celého světa. Dnes je Lavazza synonymem pro prvotřídní kávu a italský styl života. Její logo s šálkem kávy a nápisem "Lavazza" je ikonické a rozpoznatelné po celém světě. Společnost Lavazza i nadále pokračuje v tradici inovací a udržitelnosti, a to jak v oblasti pěstování kávy, tak i v oblasti technologií a designu.
Původ a původci
Příběh značky Lavazza je fascinující ságou o vášni pro kávu, která začala v roce 1895 v Turíně. Luigi Lavazza, zakladatel společnosti, byl vizionářem, který rozpoznal potenciál kávy jako nápoje s neomezenými možnostmi. V malém obchodě s potravinami experimentoval s různými druhy kávových zrn a pražícími technikami, aby dosáhl dokonalé chuti a aroma. Jeho úsilí vedlo k vytvoření první kávové směsi Lavazza, která se stala základem pro budoucí úspěch společnosti. Luigiho vášeň pro kávu a inovativní přístup se staly základními hodnotami značky Lavazza, které se předávají z generace na generaci. Dnes je Lavazza synonymem pro italskou kávovou kulturu a kvalitu, kterou oceňují milovníci kávy po celém světě. Společnost Lavazza se i nadále věnuje inovacím a udržitelnosti v kávovém průmyslu a zároveň si zachovává svůj závazek k dokonalosti, který stanovil Luigi Lavazza před více než stoletím.
Výrobní proces
Lavazza si zakládá na pečlivém výběru kávových zrn z celého světa. Proces začíná na plantážích, kde odborníci Lavazza spolupracují s farmáři na pěstování těch nejkvalitnějších kávových třešní. Zrna se sklízí v optimální zralosti a následně se zpracovávají různými metodami, jako je suché zpracování na slunci nebo mokré zpracování s využitím vody. Po zpracování se zelená kávová zrna pečlivě třídí a testují, aby se zajistila jejich vysoká kvalita a chuťový profil. Pražení je klíčovým krokem ve výrobním procesu Lavazzy. Společnost používá pomalé pražení při nízkých teplotách, které umožňuje rozvinout plnou chuť a aroma kávy. Každá směs Lavazza má svůj vlastní profil pražení, který je výsledkem dlouholetých zkušeností a mistrovství. Po upražení se káva balí do speciálních obalů, které chrání její čerstvost a aroma.
Druhy kávy Lavazza
Značka kávy Lavazza je synonymem pro italskou kávovou kulturu a tradici. Již od roku 1895, kdy Luigi Lavazza založil malý obchod s potravinami v Turíně, si Lavazza buduje reputaci na základě kvality a chuti svých směsí. Dnes Lavazza nabízí širokou škálu káv, které uspokojí i ty nejnáročnější gurmány.
Mezi nejoblíbenější druhy kávy Lavazza patří Crema e Gusto, směs robusty a arabiky s plnou chutí a bohatou cremou. Pro milovníky jemnější chuti je tu Lavazza Qualità Oro, 100% arabika s květinovými a ovocnými tóny. Espresso Italiano je zase směs určená pro přípravu pravého italského espressa s intenzivní chutí a hustou cremou. Lavazza dbá na udržitelnost a nabízí i kávu s certifikací Rainforest Alliance, jako je například Lavazza Tierra! Tato káva pochází z farem, které dodržují přísné standardy ochrany životního prostředí a sociální odpovědnosti. Ať už preferujete jakýkoli druh kávy, Lavazza má pro vás tu pravou směs, která vám zaručí nezapomenutelný chuťový zážitek.
Vůně kávy Lavazza je jako pozvánka do slunné Itálie, kde se zastavil čas a život se vychutnává po doušcích.
Zdeněk Dvořáček
Distribuce a dostupnost
Značka Lavazza si vybudovala rozsáhlou distribuční síť, díky které je její káva dostupná téměř po celém světě. Lavazza spolupracuje s širokou škálou partnerů, od supermarketů a hypermarketů přes specializované prodejny s kávou až po restaurace a kavárny. Tato strategie umožňuje značce oslovit co nejširší spektrum zákazníků, od běžných spotřebitelů až po náročné milovníky kávy. Kromě kamenných prodejen je Lavazza káva dostupná i online, a to jak prostřednictvím vlastního e-shopu, tak i u vybraných online prodejců. Tato dostupnost 24 hodin denně, 7 dní v týdnu umožňuje zákazníkům nakupovat kávu Lavazza kdykoli a kdekoli. Značka si klade za cíl zajistit, aby její káva byla vždy čerstvá a dostupná, a proto dbá na efektivní logistiku a rychlé dodání. Díky tomu si mohou zákazníci vychutnat šálek lahodné kávy Lavazza bez ohledu na to, kde se právě nacházejí.
Udržitelnost a etika
Značka kávy Lavazza si je vědoma své odpovědnosti vůči planetě a lidem, kteří na ní žijí. Udržitelnost je proto nedílnou součástí firemní filozofie a prolíná se všemi fázemi produkce kávy, od pěstování kávových zrn až po šálek hotového nápoje. Lavazza spolupracuje s pěstiteli kávy v rámci projektu ¡Tierra!, který podporuje udržitelné zemědělské postupy a zlepšuje životní podmínky v pěstitelských oblastech. Důraz je kladen na ochranu životního prostředí, snižování emisí CO2 a používání ekologicky šetrných obalů. Lavazza se také aktivně zapojuje do sociálních projektů, které podporují vzdělávání a rozvoj komunit v zemích produkujících kávu. Tímto zodpovědným přístupem se Lavazza snaží zajistit, aby si lahodnou chuť kávy mohli vychutnávat i další generace.
Vlastnost | Lavazza | Konkurence (např. Illy) |
---|---|---|
Země původu kávových zrn | Brazílie, Vietnam, Kolumbie | Brazílie, Etiopie, Guatemala |
Typická intenzita chuti (1-10) | 7 | 8 |
Dostupné varianty | Mletá káva, zrnková káva, kapsle | Mletá káva, zrnková káva, kapsle, rozpustná káva |
Zajímavosti o Lavazza
Lavazza je synonymem pro italskou kávu a za svou více než stoletou historii nasbírala řadu zajímavostí. Věděli jste například, že značka vznikla v roce 1895 v Turíně díky Luigimu Lavazzovi? Tento podnikavý Ital tehdy objevil tajemství míchání různých druhů kávy, čímž vznikla unikátní chuť, která si brzy získala oblibu. Lavazza je dodnes věrná tradici a kvalitu kávy si pečlivě hlídá od plantáže až po šálek. Firma spolupracuje s více než 100 000 pěstiteli kávy po celém světě a dbá na férové podmínky a udržitelné zemědělství. Zajímavostí je, že Lavazza byla první značkou kávy, která se dostala do vesmíru. V roce 2015 si ji vychutnali astronauti na Mezinárodní vesmírné stanici ISS, a to ze speciálně navrženého kávovaru ISSpresso. Lavazza je zkrátka víc než jen káva, je to symbol italského životního stylu a vášně pro dokonalou chuť.
Recepty s Lavazzou
Lavazza je synonymem pro prvotřídní italskou kávu již od roku 1895. Tato značka si získala srdce milovníků kávy po celém světě díky svému nezaměnitelnému aroma a bohaté chuti. Ať už si vychutnáváte šálek silného espressa nebo lahodné cappuccino, Lavazza vždy zaručí nezapomenutelný zážitek. Tajemství spočívá v pečlivém výběru kávových zrn z těch nejlepších plantáží a v tradičním procesu pražení, který dodává kávě Lavazza její charakteristickou chuť a aroma. Značka Lavazza nabízí širokou škálu kávových směsí, ze kterých si vybere opravdu každý. Od jemných a aromatických směsí pro milovníky delikátní chuti až po silné a intenzivní směsi pro ty, kteří preferují výraznější kávový zážitek. Lavazza je zkrátka zárukou kvality a chuti, která potěší i ty nejnáročnější gurmány.
Publikováno: 03. 11. 2024
Kategorie: jídlo a pití